InSinkErator UK Reviews 

2.080
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was sent an email after having my water dispenser for 2 years with an offer of 20% off replacement filters…..unfortunately the link would not work and so I decided to call customer service who then... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service, attended very quickly and no problem with replacement for new during the same visit when the engineer ‘Luke’ realised the unit was beyond repair. Very surprised how good and quick the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent! I love the brand- we had our Insinkerater for many years until it needed an upgrade. Customer services were absolutely fantastic. Prompt response- kind courteous and very helpful in explain... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Phone answered very quickly and agent knew about the product I was asking about. Followed up with an email clearly advising me of my next course of action. If only all other customer care call centr... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kookwinkel

Geschreven door het bedrijf

There’s a good reason why the name InSinkErator has been synonymous with food waste disposers for nearly 100 years. After all, we created the world’s first disposer back in 1927 and are proud to be the only manufacturer who can say they have invented, designed and assembled their products in America. What began as a simple idea to help American families dispose of after-dinner food scraps has evolved to a more hygienic and sustainable way to manage many tonnes of food waste every day. Our premium food waste disposers and our collection of instant hot water taps are ideal for upgrading kitchens – improving hygiene and providing convenience.

Excellence in Customer Service

87% of calls answered within 20 seconds*

87% of calls answered within 20 seconds*
If something was to go wrong with your InSinkErator product, contacting our Customer Service team is an easy process.

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(2.080)

193 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service, attended very quickly and no problem with replacement for new during the same visit when the engineer ‘Luke’ realised the unit was beyond repair.
Very surprised how good and quick the service for a big established company like Insinkerator. Recommend using these products based on Aftersales service.

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Phone answered very quickly and agent…

Phone answered very quickly and agent knew about the product I was asking about. Followed up with an email clearly advising me of my next course of action. If only all other customer care call centres were this good.

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

An old link emailed out for 20% off filters

I was sent an email after having my water dispenser for 2 years with an offer of 20% off replacement filters…..unfortunately the link would not work and so I decided to call customer service who then told me that the link was old and no longer in use and so sent me an email with the correct site & discount code which did work so thank you! Details like this should be checked in advance when sending out these type of offers!! In all fairness Customer services were very helpful

29 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Kerry,

Thank you for leaving us a review! We're delighted to hear that our customer service team was helpful and got you set up with a working discount code right away.

We appreciate your feedback regarding the broken link. Following our move to Whirlpool, a few legacy automated emails from our previous platform remained active that we unfortunately can't modify on our end. The best way to stop those older messages from coming through is by simply hitting the "unsubscribe" link at the bottom of the email.

Thanks for choosing InSinkErator, and please let us know if you ever need assistance in the future!

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customers service officer was very…

Customers service officer was very helpful and nice to talk to.

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Irina,

Thank you for your feedback! We're glad to hear you are pleased with your after-sales experience. We are here to help if you need further assistance.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service

Easy to contact, excellent plumber, my waste disposal unit gave up after 3 years and was replaced with a brand new unit. Great service!

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi DJH,

Thank you for your feedback! We’re glad that our customer service team and service engineer made the after-sales experience seamless for you. We're here to help if you need further assistance in the future.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Company representative spoke about the…

Company representative spoke about the 2 options I had for HW tank replacement leading me to the Neotank. Installation was straightforward for medium DIY person.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Barry,

Thank you for taking the time to share your experience! We're delighted our team could help you select the right hot water tank for your setup and that the installation process was straightforward.

Please feel free to reach out if you ever need any assistance in the future.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The gentleman who dealt with …

The gentleman who dealt with sympathetic towards my problem he was also very helpful and quickly dealt with it seems a very nice gentleman.

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Stephen,

Thank you so much for taking the time to leave us a review! We're glad to hear you had such a great experience and that your issue was sorted out so quickly.

Thank you for choosing InSinkErator, and please don't hesitate to reach out if you ever need assistance in the future!

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor advice given

Very poor advice given, I was told my Sinkerator was broken{heater part} just out of warranty and had to purchase a new one, the engineer came out and said it was the tap that was faulty,not the boiler part. Had to pay out for the following:
1 Bolier £257
2 Engineer £150.
And still have a faulty{not working tap} waiting for a phone call back 24 hours later, regards Steve Thompson

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Steve,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We are very sorry for the frustration caused by the initial misdiagnosis regarding your tank and tap. We fully understand how disappointing this experience was given the unexpected costs.

We appreciate you speaking directly with our Team Leader to review your case. As discussed during your call, we have arranged for a replacement tap to be dispatched to get your system fully operational again, and we have confirmed that you are able to return the replacement tank for a full refund.

Thank you for your patience while we worked to resolve this for you. Should you need any further assistance, please feel free to reach out to us.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Unhappy warranty experience

I bought my original insinkerator hot water boiler in 2023 and just over 1 year later it broke and after contacting the company I was sent a replacement as it has a 2 Yr warranty. Less than 2 years later the replacement has died but they will not replace it because the warranty is linked to the original purchase! Seems rather strange as they are separate machines but they would not budge. They would have got one star had they not given me a 20% discount on a new one. At least that will have a new warranty period. Overall not good!!

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Leon,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience and we will carefully review this internally. We've sent you a request for more information, and we'd appreciate your response.

For any questions or concerns with your InSinkErator products, please feel free to contact our customer service team at https://support.insinkerator.com/app/ask_UK.

Best Wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

In sink water heater

The friendly and helpful staff

21 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Theresa,

Thank you for your feedback! We're glad to hear we could help. Feel free to reach out to us if you need further assistance.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service and product

Excellent! I love the brand- we had our Insinkerater for many years until it needed an upgrade. Customer services were absolutely fantastic. Prompt response- kind courteous and very helpful in explaining our options. Did everything they said in a timely way; explained what would happen after ordering including the partner installation process. Brilliant service.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Luke,

Thank you so much for taking the time to share such wonderful feedback!

We are thrilled to hear that you’ve been a long-time fan of the brand and that your recent upgrade went so smoothly from start to finish.

We truly appreciate your continued loyalty and support over the years. Please feel free to reach out if you ever need support in the future!

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very Unsatisfactory Unit

Nothing wrong with the service engineer who replaced the unit - he was polite and efficient.
However, this is the second time the unit has had to be replaced under warrantee. So, I am now on my third unit with no explanation as to why they keep breaking down. For me this is totally unsatisfactory and if the unit breaks down again I will certainly not be replacing it with another InSinkErator .

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi McG,

Thank you for taking the time to speak with us regarding your experience and for sharing your feedback.

While we are glad to hear our service engineer was polite and efficient during his visit, we completely understand your frustration regarding product longevity. Experiencing repeated issues with a disposer is certainly not the standard of reliability we aim to deliver.

We appreciate the opportunity to discuss this with you, explain our service and diagnostic procedures, and ensure a full unit replacement was completed to get your sink back in working order.

We are here to help if you need further assistance in the future.

Best Wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service

Amazing service, best warranty claim ever. Sometimes items fail and dispatching a new unit within three days was as smooth as its gets.

Unit now back up and running.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Jonathan,

Thank you for taking the time to share your experience!

While it is always disappointing when a unit experiences an issue, we strive to make the replacement process as fast and hassle-free as possible. Hearing that your new unit was dispatched within three days and that you are already back up and running is exactly the level of service we aim to deliver.

Please don't hesitate to reach out if you ever need assistance in the future!

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional service

A thoroughly professional and experienced engineer led me to a speedy repair.
I am very happy with the InSinkerator product and never want to be without.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Nonny,

Thank you so much for the fantastic review!

We are delighted to hear that our engineer’s expertise helped get your unit back up and running so quickly. Knowing how much you rely on your InSinkErator makes it all the more rewarding to resolve things smoothly for you.

We truly appreciate your loyalty to the brand and for taking the time to share your experience with us. Please don't hesitate to reach out if you ever need support in the future!

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service was fab

Customer service was fab. Phone answered quickly and Adrian had all the info I needed.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Sarah,

We appreciate your kind review! Our team works hard to keep wait times short and ensure our representatives have the right answers ready for you.

It is fantastic to know that your call went smoothly, and we will be sure to share your compliments to Adrian and the rest of the team.

If you ever need assistance again in the future, please don't hesitate to reach out.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Out of warranty service Excellent

On the face of it, having 2 NeoTanks fail in 5 years is pretty poor, especially as they were 6 months out of warranty. But all credit to the guys for agreeing to send a free replacement. The guy on the phone was very helpful and even understood English humour (I believe he was American or possibly Canadian, as so many Yanks visiting the UK now claim to be)

7 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Mike,

Thank you for taking the time to share your review! We are delighted to hear that our team was able to support you and provide a complimentary replacement for your NeoTank.

While we certainly share your disappointment regarding the unexpected failure of your previous units, we always aim to help our customers whenever possible. We are especially pleased to hear that our advisor was helpful, efficient, and able to enjoy a bit of British humour during your call!

To maintain optimum performance of your hot water system, we highly encourage the use of genuine InSinkErator F-701R hard water filter and recommend replacing it at least every 6 months — or even more frequently depending on usage and local water conditions. By doing so, it helps protect the lifespan of your hot water system.

If you ever need any further assistance or have any questions in the future, please don't hesitate to reach back out to us.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The phone call was helpful and informative.

The phone call was helpful and informative, hopefully remedying my InSinkErator problem. I’ve deducted a star because I believe the information, regarding my issue, (operating the unit without the air switch) should have been covered before purchase and incorporated within the included installation instructions.

4 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Dear PRRC,

Thank you for taking the time to leave us a review. We are glad to hear that our customer service team was helpful and informative over the phone and that we were able to assist you in resolving your InSinkErator issue!

We also appreciate your feedback regarding the operating instructions for the air switch deactivation. We completely understand how valuable it is to have all operational details clearly outlined prior to purchase and in the included manual.

Your feedback has been passed directly to our product and documentation teams so we can look at ways to make these operational details clearer for future customers.

If you need any further assistance with your unit moving forward, please don't hesitate to reach out to us again.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service

Called this morning & spoke to a very helpful Advisor Called ADRIAN.
Offered good advise & suggestions.
Fantastic Customer Service
Thank You

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo InSinkErator UK

Antwoord van InSinkErator UK

Hi Bhupen,

Thank you so much for taking the time to share your feedback!

We are thrilled to hear that Adrian provided you with fantastic customer service and helpful advice. We will be sure to pass along your kind words to him—he will be delighted to know he made such a positive impression!

Please don't hesitate to reach back out if you ever need further assistance.

Best wishes,
John
InSinkErator Customer Service

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer