Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation) Reviews 

242
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

My three year old grand-daughter was delighted with her fairy wand, exactly as requested from Father Christmas (even though she hasn't managed any magic yet). The ordering was easy and efficient and... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently purchased from family nation site for the first time and I am BLOWN AWAY by their service and products!! AMAZING!!! Absolutely love love love what they are doing and offering shipping wor... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered a very limited edition Stapelstein from FamilyNation since it was sold out everywhere in Germany. Only two hours after placing my order, I received a confirmation that my order is being... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ottima esperienza! Cercavo un passeggino gemellare di marca bugaboo praticamente introvabile ovunque, anche sullo stesso sito del produttore, qui l'ho trovato assieme ad un'ottima assistenza clienti (... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kinderkleding
  2. ook in
  3. Babywinkel
  4. Speelgoedwinkel

Over Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Geschreven door het bedrijf

WE ARE NOT FAMILY GIFT NATION. We are a children's and baby store based out of Firenze, Italy. We have no link at all with Family Gift Nation. We kindly ask that you do NOT leave a review here if you purchased from Family Gift Nation. Please leave a review ONLY if you purchased from us - at Family Nation, Italian Children's store. We have created Family Nation as a guide for parents like us who appreciate both style and substance – who find that having a child opens more doors in their lives. We provide a hand-picked range of goods to help families live well and look good as individuals and as a unit. Family Nation serves as a global reference point for contemporary parenting – a place where new and renewed lives are nurtured and cherished. In Family Nation we have brought together a curated collection of the best baby and maternity brands and designers from across the globe. We aim to help families and parents choose for themselves and their children goods and clothing that are beautiful, functional and innovative - which help us appreciate the joyful chaos of family life! We hope that Family Nation will contribute to making your life and that of your family easier, beautiful and enjoyable.

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

242 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(242)

6 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All good!

Fast delivery, fair price and product as described. No complaints. Will definitely buy again in the future.

15 februari 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service and toy…

Great customer service and toy selection. Fair price.

17 november 2025
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Hi Claudia, thank you so much for your feedback! We're happy to hear you enjoyed our customer service, game selection, and prices. Offering quality, attention, and a positive experience for the whole family is essential for FamilyNation.🌈

The Family Nation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I highly recommend!

I ordered a very limited edition Stapelstein from FamilyNation since it was sold out everywhere in Germany.
Only two hours after placing my order, I received a confirmation that my order is being processed by the warehouse.
The next day, my items had been shipped out and I received them only 4 business days after my initial order.
Very comforting costumer communication.
Very pleased and I highly recommend!

3 december 2025
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Hi Enna! Thank you so much for sharing your experience 💛 We're so happy to hear that you were able to find such a special edition of Stapelstein at FamilyNation and that the entire process, from ordering to delivery, was quick and seamless. Our warehouse speed and clear communication with customers are a priority for us, so reading your kind words fills us with pride. Thank you for your trust and recommendation.

The Family Nation Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order not delivered, impossible to get anyone to respond.

Order was placed on the 15th. 2 weeks later, it’s still missing in action. The last shipping update from the courier was 10 days ago.

I have reached out to family-nation for help via every possible channel (email, chat, order note) asking them to get in touch with the courier and find out what’s going on — but haven’t heard back. Radio silence.

Avoid.

15 november 2025
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Upset and disappoint for the misleading price on website

Price on the website was not reflected to what it meant to. So they cancelled my order because they said the shipping costed a lot more which website does not shown. And it says it will be shipped within 2 business days, but I never heard anything back about a week after I ordered and I have to contact them couple times to hear they cancelled my order. Because of order cancellation, I lost some $$$ due to currency exchange when they refunded me. In addition, now I missed the opportunity to get the product and give it as a gift for the little one. She is very upset and disappointed that I couldn't kept my promise to get the thing for her wishlist in which she wanted it so bad for so long too. Even she trying to save money in her piggy bank and hope one day she can buy it on her on.

31 juli 2025
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Dear Charlie,

We are truly sorry to read your disappointment and we sincerely apologize for the negative experience.

Unfortunately, at the time of your order our system did not yet correctly display the actual shipping costs for extra-EU destinations such as Canada. When we realized the cost of shipping would be much higher than what was shown online, we preferred to cancel and fully refund your order rather than charging you an unexpected amount. We understand that this caused frustration, especially since you were counting on receiving the item as a gift for your daughter.

We deeply regret the delay in communication and the inconvenience with currency conversion on the refund. This is certainly not the shopping experience we want for our customers. Please rest assured that we are updating our price lists and shipping settings so that future orders will show the correct costs upfront, avoiding situations like this.

Once again, we sincerely apologize and hope you can understand that the decision was made in order not to apply hidden or misleading charges. Should you visit us again in the future, we would be happy to assist you personally in finding a solution that works for you.

Kind regards,
Family Nation Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything was excellent

I couldn’t find the nuna mixx adapter anywhere in the USA and I needed it urgently, so I decided to buy it from you guys. Customer service was excellent (just need to have in mind the time difference) and the time that it took to arrive to the USA was very fast! I would totally recommend this business :)

24 januari 2025
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

1 month later still no item

Not sure this company is actually legit? I am waiting almost a month to receive the item I ordered and have had no response back to any of the follow up emails I sent them yet my inbox is literally full of their marketing emails they have been sending (EVERYDAY) since I place my order. Very annoying.

8 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Dear Customer,

Customer satisfaction is a priority for us, and we're sorry that your experience has not met expectations.

However, we are unable to find any order under your name in our system. To assist you further, could you please send us an email with the order number and relevant details so we can investigate the situation and resolve it as quickly as possible?

We are always here to support our customers and are committed to doing everything we can to resolve the issue. Thank you for your patience and understanding.

Kind regards,
Family Nation

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My products doesnt sent

26 november 2024
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Dear Customer,

Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the inconvenience you’ve experienced. As discussed over the phone, we have processed the cancellation and refund for your order as per your request.
We deeply regret not being able to fulfill your request, and we remain available to assist with any further questions or needs you may have in the future.

Thank you for your understanding, and we hope to have the opportunity to serve you again.

Kind regards,
Family Nation

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Gestione logistica da rivedere

Consegna qualche giorno in ritardo, nessuna comunicazione proattiva sul ritardo, numero del servizio clienti non raggiungibile, servizio chat sull’ordine con tempi di risposta almeno di 24h. Apprezzato buono sconto per scusarsi del piccolo disagio e fruibilità della lista nascita.

In generale però abbiamo altri in ordini in ballo e va segnalato un grande problema di gestione logistica per una migrazione di magazzino che va avanti da mesi (molti prodotti in lista nascita diventano facilmente non disponibili, con tempi di riordino biblici, altri esauriti, per cui non risultano più disponibili nella lista). In un mondo in cui un ordine diretto dal fornitore stesso verrebbe evaso in 5-6 gg max e i futuri genitori hanno bisogno di certezze su tempi di consegna, tutto questo abbastanza inaccettabile. Personale in negozio non sempre formato sui processi, ma nota di merito alla responsabile che prova in tutti i modi di tamponare un’organizzazione dietro non ottimale.

31 oktober 2024
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Gentile Simone,

la ringraziamo per aver condiviso in modo dettagliato la sua esperienza con Family Nation. Ci dispiace sinceramente per i disagi che ha riscontrato, in particolare riguardo ai ritardi nella consegna, alla comunicazione non tempestiva e ai problemi di gestione logistica legati alla migrazione del magazzino. Siamo consapevoli di quanto sia importante per i futuri genitori poter contare su tempi di consegna certi e su una gestione impeccabile, specialmente per articoli di prima necessità.

Ci teniamo a rassicurarla sul fatto che stiamo lavorando intensamente per migliorare i nostri processi e superare le difficoltà legate alla transizione del magazzino. La disponibilità dei prodotti in lista nascita è una priorità per noi, e stiamo implementando soluzioni per ridurre i tempi di riordino e garantire un’esperienza più fluida per i nostri clienti.

Ci scusiamo anche per i problemi riscontrati con il nostro servizio clienti e stiamo lavorando per migliorare la nostra capacità di risposta, sia via chat che telefonicamente, affinché situazioni come questa non si ripetano in futuro.

Ci fa piacere sapere che ha apprezzato il buono sconto offerto come segno del nostro impegno a rimediare e che la fruibilità della lista nascita sia stata utile. Un ringraziamento speciale per aver riconosciuto l’impegno del nostro personale: il nostro team è dedicato a fare del proprio meglio per supportare i clienti, anche in situazioni complesse.

Speriamo di poterle offrire un servizio migliore nei suoi ordini futuri e di riconquistare la sua fiducia. Restiamo a disposizione per qualsiasi ulteriore necessità o chiarimento.

Grazie ancora per il suo feedback prezioso.

Un cordiale saluto,

Il Team di Family Nation

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad experience

I ordered a backpack and they sent me another one of the same brand but a different model.

18 juli 2024
Logo Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Antwoord van Family-Nation.com (Baby Store - NOT Family Gift Nation)

Good morning Raquel,
we apologize for the inconvenience.
As already communicated by Debora, we have refunded 50% of the price of the backpack, hoping that this gesture is appreciated.
Accuracy in managing every order is a priority for us, and we are always very careful to respect the indicated timelines, so we are truly sorry.
Best regards.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy child

I was looking for a discontinued toy to replace an old one and found it here. Delivered within a week, now my baby is very happy)

15 juli 2024

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer